Kennisbibliotheek
In onze kennisbibliotheek vind je alle artikelen, ebooks, handige documenten en onze evenementen over credit management. Heb je een specifieke vraag of ben je op zoek naar een specifiek onderwerp, maar staat dat er (nog) niet tussen? Neem dat gerust contact met ons op, we helpen je graag verder op weg naar het antwoord.
-
Artikelen
-
Handige documenten
-
Onze ebooks
-
Onze evenementen
Selecteer een specifiek onderwerp
-
Er zijn veel soorten overeenkomsten waar een ondernemer mee te maken heeft binnen het zogenaamde contractenrecht. Om risico’s te minimaliseren en ongewenste situaties te voorkomen, is het noodzakelijk om overeenkomsten schriftelijk vast te leggen.
Lees verder -
De debiteur kan dan bij CollactiveBMK het verzoek indienen om een betaling in termijnen te doen. Aan deze betalingsregeling, zijn, buiten de al gevorderde rente in incassokosten, geen extra kosten verbonden.
Lees verder -
Incassokosten of buitengerechtelijke incassokosten zijn de kosten die buiten een juridische procedure in rekening gebracht mogen worden. Deze kosten dienen door de debiteur betaald te worden en dekken de kosten die een opdrachtgever moet maken om de openstaande factuur te innen.
Lees verder -
Een kredietinformatierapport van CollactiveBMK geeft direct inzicht in de kredietwaardigheid van je (potentiële) klant. Zo kan je direct, op basis van feitelijke informatie, een beslissing nemen of je zaken gaat doen.
Lees verder -
Het inschakelen van een incassobureau heeft in veel gevallen wel het gewenste resultaat, maar waarom? In de praktijk zien we vaak dat vreemde ogen dwingen en dat de naam ‘incasso’ en bijkomende kosten een schrikeffect geven.
Lees verder -
Eerstelijns juridisch advies zijn alle juridische vraagstukken die in eerste instantie telefonisch, via de chat of per mail beantwoord kunnen worden.
Lees verder -
Wanneer CollactiveBMK een vordering ter incasso neemt is de eerste stap om de debiteur kenbaar te maken dat de vordering aan CollactiveBMK is overgedragen. Dit doen wij door middel van het sturen van een sommatie schrijven. Als een vordering aan ons overgedragen wordt, sturen wij uiterlijk binnen 24 uur een sommatie schrijven naar jouw debiteur.
Lees verder -
Wanneer de debiteur niet vrijwillig overgaat tot betalen tijdens het minnelijke incassotraject, is het mogelijk om een faillissementsprocedure op te starten. Dit is een korte procedure, met vaak maar één mogelijkheid voor de debiteur, namelijk betalen
Lees verder -
Als een debiteur tijdens het minnelijke incassotraject niet vrijwillig overgaat tot betalen, is het mogelijk om een dagvaardingsprocedure op te starten onder begeleiding van onze juisten.
Lees verder -
Als aanmanen niet meer helpt en de debiteur niet vrijwillig overgaat tot betalen, kan er in goed onderling overleg een gerechtelijk incassotraject opgestart worden. Indien het onverhoopt niet lukt om een vordering buitengerechtelijk te incasseren, gaan wij over tot het nemen van gerechtelijke maatregelen.
Lees verder -
In principe hoort het treffen van een betalingsregeling altijd tot de mogelijkheden. Het is vaak voor alle partijen beter om geen extra (gerechtelijke) kosten te moeten maken.
Lees verder -
Om beslag te kunnen leggen heb je een vonnis van een rechter nodig. Enkel een deurwaarder kan beslag leggen, beslag leggen met een vonnis wordt ook wel executoriaal beslag genoemd.
Lees verder -
Wij helpen je graag om het debiteurenbeheer te verbeteren, met onze debiteurenbeheer software of door het uitbesteden van je debiteurenbeheer aan ons. Wil je het liever zelf doen? Gebruik dan het stappenplan voor debiteurenbeheer, zo geef je het debiteurenbeheer meer vorm en inhoud.
Lees verder -
Ben je gesommeerd om een vordering te betalen, maar zijn je financiële middelen of is je financiële situatie op dit moment niet toereikend om de vordering te betalen, hetzij in termijnen of ineens? Neem dan contact met ons op.
Lees verder -
Wij begrijpen dat het vervelend is om post te ontvangen die niet goed geadresseerd is. Het kan zijn dat de persoon die wij aanschrijven inmiddels verhuisd is, maar dat jij post voor hem of haar ontvangt. Helaas is het niet altijd mogelijk om elk adres vooraf te verifiëren. We vernemen het graag als het adres niet meer actueel is.
Lees verder -
Als je een sommatiebrief hebt ontvangen van CollactiveBMK, maar je bent het niet eens met deze vordering, of je bent niet bekend met de vordering van onze klant, neem dan direct contact met ons op.
Lees verder -
Structureel debiteurenbeheer is een van de belangrijkste zaken op weg naar het sneller betaald krijgen van je facturen.
Lees verder -
Iedere ondernemer die goederen of diensten levert aan andere ondernemers moet hiervoor een factuur sturen. Hieronder vallen ook verenigingen en stichtingen. Een factuur moet uiteraard correct zijn en aan een aantal vereisten voldoen.
Lees verder
-
Voorbeeld van een eerste sommatiebrief naar een Noorse debiteur
Lees verder -
Voorbeeld van een 2e sommatiebrief naar een Noorse debiteur.
Lees verder -
Aanmaningsbrief te gebruiken voor Duitse klanten.
Lees verder -
Voorbeeld van een Engelse aanmaning.
Lees verder -
Voorbeeld aanmaning voor zakelijke debiteuren
Lees verder -
Voorbeeld van een aanmaning te gebruiken voor zakelijke debiteuren.
Lees verder -
Voorbeeld van een Herinnering te gebruiken voor Duitse debiteuren.
Lees verder -
Voorbeeld van een herinnering te gebruiken voor Noorse debiteuren
Lees verder -
Voorbeeld van een ingebrekestelling te gebruiken voor Duitse debiteuren
Lees verder -
Voorbeeld van een ingebrekestelling te gebruiken voor Engelse debiteuren.
Lees verder -
Voorbeeld Ingebrekestelling te gebruiken voor zakelijke debiteuren
Lees verder -
Voorbeeld van een zakelijke ingebrekestelling te gebruiken voor Nederlandse debiteuren
Lees verder -
Een voorbeeld van een online kredietrapport.
Lees verder -
Voorbeeld van een rekeningoverzicht te gebruiken voor Duitse debiteuren.
Lees verder -
Voorbeeld van een rekeningoverzicht te gebruiken voor Engelse debiteuren.
Lees verder -
Voorbeeld van een rekeningoverzicht te gebruiken voor Nederlandse debiteuren.
Lees verder -
Voorbeeld van een wettelijke aanmaning voor particulieren debiteuren.
Lees verder
-
Wanneer een huurder de openstaande huur niet betaalt, krijgt hij of zij vroeg of laat te maken met een incassobureau of een gerechtsdeurwaarder. CollactiveBMK stelt de huurder centraal door segmentatie en begripvol te werk te gaan. In ons Ebook Huurincasso vertellen we meer over onze succesvolle aanpak.
Lees verder -
Onbetaalde facturen komen vaker voor dan je zou denken. In ons ebook over debiteurenbeheer geven wij je een aantal handige tips, die direct toepasbaar zijn, waardoor het debiteurenbeheer naar een hoger niveau getild kan worden.
Lees verder