Collactive en BMK zijn gefuseerd tot CollactiveBMK Credit Management. Lees er alles over in ons fusie magazine.

Menu

Presommatie of pré-incasso

Een presommatie (of een pre-incasso) is een uiterst effectief middel om de debiteur nog een laatste kans te geven om de vordering te betalen. Het direct starten van een incassoprocedure als een debiteur de facturen niet op tijd betaald, kan een averechts effect hebben, zeker in het MKB.

Een presommatie (of een pre-incasso) is een uiterst effectief middel om de debiteur nog een laatste kans te geven om de vordering te betalen. Het direct starten van een incassoprocedure als een debiteur de facturen niet op tijd betaald, kan een averechts effect hebben, zeker in het MKB.

 

Het opbouwen van een relatie met een klant is vaak een langdurig proces. Het liefst wil je vertrouwde klanten niet te hard aanpakken als deze een openstaande factuur een keer te laat betalen, maar je wilt uiteraard wel dat de factuur betaald wordt. Het versturen van een presommatie of laatste aanmaning is dan de beste optie en kan ingezet worden bij zowel een particuliere als zakelijke klant.

 

Vervolg op eigen debiteurenbeheer

De presommatie of pre-incasso activiteiten van CollactiveBMK vloeien automatisch voort uit het eigen debiteurenbeheer van jouw onderneming. Overschrijden de debiteuren de betalingstermijn en hebben de stappen in het eigen debiteurenbeheer niet tot de gewenste oplossing geleid? Met een presommatie wordt op briefpapier van CollactiveBMK een verzoek tot betalen (op het rekeningnummer van jouw onderneming) naar de debiteur gestuurd. Het is een zeer effectieve stap, die ervoor zorgt dat facturen sneller betaald worden, met behoud van de klantrelatie.

Betaald de klant na de ontvangst van de presommatie de factuur nog steeds niet? Dan starten we in overleg het minnelijke incasso traject op.

Hoe werkt de pre-incasso oplossing van CollactiveBMK?

Een presommatie wordt verstuurd op briefpapier van CollactiveBMK en aangevuld met jouw bedrijfsgegevens, zoals bankrekeningnummer en factuurnummer, zodat de betaling altijd rechtstreeks aan jou wordt gedaan.

E-book presommatie

Wanneer stuur je een presommatie?

Een presommatie stuur je wanneer een trouwe klant zijn openstaande factuur niet betaalt en je de relatie niet onnodig onder druk wilt zetten door een incassoprocedure op te starten. Het is de oplossing om de relatie goed te houden en de klant het duwtje in de rug te geven om tot de betaling van de openstaande factuur over te gaan. Uit ervaring weten wij dat vreemde ogen dwingen. Het voorkomt incassomaatregelen en zorgt ervoor dat de factuur alsnog betaald wordt.

Meer weten?
Neem dan contact met ons op, we helpen je graag!

Plan een videogesprek in met

Annuleer