Collactive en BMK zijn gefuseerd tot CollactiveBMK Credit Management. Lees er alles over in ons fusie magazine.

Menu

Incasso

Heeft de klant niet gereageerd op een verzoek tot betalen? De incasso oplossingen van CollactiveBMK zorgen ervoor dat je openstaande facturen betaald worden en dat de relatie met je klant goed blijft. Wij behandelen jouw vordering alsof het onze eigen vordering is.

Wanneer klanten niet reageren op het verzoek tot betalen is dat behoorlijk frustrerend. Zeker als debiteuren smoes op smoes stapelen en je vaak voorspelbare reacties als “nee hoor, de betaling is onderweg” hoort. Het uit handen geven van een vordering kan dan de volgende stap zijn. Het is daarbij van belang dat de relatie met de klant goed blijft, want een volgende keer wil je natuurlijk weer zaken kunnen doen. Onze oplossingen zorgen ervoor dat de klant een positieve ervaring heeft met jouw organisatie, maar dat de klant wel begrijpt dat het niet op tijd betalen van een factuur niet zonder gevolgen kan blijven. Met onze persoonlijke aanpak boeken we in het buitengerechtelijke traject in meer dan 80% van de incassozaken succes. Zo voorkomen we de vaak dure en tijdrovende gang naar de rechter.

Onze incasso oplossingen

De stap tussen het eigen debiteurenbeheer en een incasso. Uiterst effectief, omdat vreemde ogen dwingen. Meer lezen over onze pre-incasso oplossing of presommatie.

Snel, met oog voor een goede relatie en zonder tussenkomst van de rechter. Dat is de kracht van het minnelijke incassotraject. Meer lezen over onze minnelijke incasso oplossingen.

Gerechtelijke incasso is een logische stap als debiteurenbeheer, pre-incasso en minnelijke incasso geen resultaat opleveren. Telefoontjes, herinneringen, aanmaningen en zelfs huisbezoek hebben niet tot betaling geleid. Graag adviseren we je over de slagingskans, kostenrisico’s, verhaalsmogelijkheden en procesvorm. Meer lezen over onze gerechtelijke incasso oplossingen.

Professionele incasso specialisten

Onze professionele specialisten behandelen jouw vordering alsof het onze eigen vordering is. Samen bekijken we vooraf de haalbaarheid en adviseren wij je over de beste incassostrategie. Wij ontzorgen jouw onderneming, zodat jij je volledig kan richten op je bedrijf. Natuurlijk houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, via heldere rapportages. Via ons Dossier online kan je 24/7 alle dossiers inzien en de status online volgen.

 

Maatschappelijk verantwoord incasseren

Bij CollactiveBMK werken wij vanuit MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) wij streven naar het leveren van een bijdrage aan het oplossen van problemen. Zo wordt er rekening gehouden met de financiële situatie van een debiteur. Wij zorgen voor een passende oplossingen zonder dat de problemen vergroot worden. Openstaande facturen worden betaald, relaties blijven behouden en indien gewenst helpen wij de debiteur met het verbeteren van hun persoonlijke situatie. Zo creëren wij een win-win situatie voor alle partijen.

Incassoprocedure

Intakefase

In deze fase wordt de vordering ontvangen en digitaal ingelezen. Als opdrachtgever ontvang je van ons een opdrachtbevestiging. De ingebrekestelling – inclusief de rente en incassokosten – wordt aangemaakt. CollactiveBMK realiseert deze acties binnen 24 uur na ontvangst van uw vordering.

Sommatiefase

CollactiveBMK verzendt de ingebrekestelling en neemt binnen 8 dagen telefonisch contact op.  Met de debiteur maken we betaalafspraken, die we nauwgezet opvolgen. Als we de debiteur niet direct kunnen bereiken, ondernemen we binnen 72 uur 3 belpogingen. Wanneer we de debiteur niet kunnen bereiken, sommeren we de debiteur opnieuw. Hierna ondernemen we wederom belpogingen. Doel in deze fase is om de debiteur te spreken, de reden van niet-betaling te vernemen en vooral betalingen te ontvangen.

Informatiefase

Als we met de debiteur niet tot het gewenste resultaat kunnen komen, beraden we ons over mogelijke vervolgacties. Hiervoor is het verzamelen van informatie cruciaal. Op basis van zowel intern als extern onderzoek stellen we een advies op.

Adviesfase

Voor iedere incassozaak geldt dat CollactiveBMK binnen 45 dagen een advies uitbrengt. De minnelijke fase komt ten einde en de vordering is onbetaald gebleven. Er dient een keuze te worden gemaakt in de vervolgstap:

  • De debiteur biedt geen verhaal. De vordering wordt afgeboekt.
  • De debiteur biedt zeker verhaal. Een gerechtelijke procedure wordt opgestart.
  • De debiteur biedt nu geen verhaal, wellicht in de toekomst wel. Schuldbewaking wordt geactiveerd.

Gerechtelijke fase

Als je ons toestemming geeft om een gerechtelijke procedure te starten, dan start CollactiveBMK deze fase op. De gerechtelijke fase wordt volledig voor je verzorgd en onze eigen juristen staan je bij tijdens deze fase.

Incasso overeenkomst of eenmalig traject

Met een incasso overeenkomst van CollactiveBMK ben je het hele jaar verzekerd dat er een professioneel bureau achter je staat. Heb je echter zelden een vordering die je voor incasso wilt aanbieden en wil je liever een losse vordering indienen? Ook die mogelijkheid bieden wij je aan. Maak gebruik van onze handige rekenhulp om uit te vinden welke oplossing het beste bij jouw organisatie past, of neem contact op met een van onze specialisten. We helpen je graag verder!

Meer weten?
Neem dan contact met ons op, we helpen je graag!

Plan een videogesprek in met

Annuleer